Ångest den 4 juni

Ångest. Trodde att den skulle reduceras idag när två prov äntligen försvann från min "to do-list". Hur jag nu kunde tro det. Så fort något som väcker ångest tas hand om på ett eller annat sätt kommer det alltid något nytt som ersättning. Två prov är visserligen avklarade men jag har fortfarande ett viktigt prov i favoritämnet kemi kvar samt ett reportage att lämna in innan jag får ta sommarlov. Detta kombinerat med väldigt lite tillgänglig pluggtid stressar mig något enormt.

Dessutom har jag ångest över något som händer under morgondagen. Jag har min första körlektion imorgon. Så mycket känslor inför detta. Nervositet, stress, press, ångest, rädsla, osäkerhet, allt. Det känns verkligen inte bra. Jag har aldrig varit på körskolan ännu och har därmed inte träffat körskolläraren.. jag hoppas för allt vad jag är värd att han är lugn, duktig, snäll och trygghetsingivande samt att vi kommer bra överens. Det spårar lite nu men fyfan vad rädd jag är. USCH säger jag bara.

Ikväll sover jag för övrigt själv för första gången på fyra nätter. Känns inte alls bra att inte ha pojkvännen vid min sida. Vi får väl se hur det går att somna... jag håller tummarna för att kvällens tabletter gör sitt jobb och låter mig sova ordentligt. Jag behöver helt klart vara utvilad imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0