Avreagerar mig

Just nu är jag på riktigt jävla dåligt humör.
Troligtvis är det delvis pmsen som talar så jag får väl ha det i åtanke men usch vad jobbigt det är. Är lack på det mesta. Hatar det. Behöver avreagera mig och det fort.
FotbollsEM. Jag var helt inne i det när det spelades 2004 och såg verkligen fram emot att titta i år. Dock gjorde jag tillsammans med pojkvännens familj ett tips av det hela, vilket jag nu inser var lite av ett misstag. Det blir för mycket tävling och inte riktigt en sådan kul grej som det annars skulle kunna ha varit. Vi har tippat vinnare och resultat på varenda match i hela EM, alla har satsat hundra kronor och den som har flest rätt i slutändan vinner hela potten. Tipset var en kul grej i början, sedan blev det snabbt en ännu roligare grej när jag på något jävla vänster gick upp i ledningen trots att jag är noll fotbollsintresserad. Väl uppe i ledningen blev matcherna viktigare och viktigare för att behålla förstaplatsen så när mitt ena tippade finallag åkte ut redan innan kvartsfinalerna började det bli lite jobbigt. Matcherna efter det har nästan varit som på blodigt allvar men jag har trots allt hållt ledningen under hela EM. Åtminstone ända tills ikväll då antiklimaxet kom när mitt andra finallag åkte ut och jag plötsligt stod helt utan chans att plocka poäng i finalen på söndag. Nu halkade jag ned från förstaplatsen och efter finalen på söndag kommer jag säkerligen att sluta som en utav de sist placerade. Just nu är jag alltså skitgrinig på att hela tipset verkar avgöras på de tre sista matcherna, man får nämligen djävulskt mycket poäng på de matcherna så har man tippat just dessa matcher rätt kan man vinna hela skiten trots att man ligger sist innan i princip. Och JAG VET JAG VET JAG VET JAG VET FÖR I HELVETE att det bara är ett litet familjetips men vad fan, det är verkligen inte kul att ligga etta i princip hela jävla fotbollsEM för att sedan snubbla på mållinjen under de två sista matcherna av typ hur många som helst. Åh. Hade jag inte ledit hela tiden hade jag verkligen inte reagerat såhär, fan också, hade jag inte kunnat ligga typ i mitten istället!? Varför råkade jag tippa så bra fram tills nu, helvete också, orkar inte bli arg. Orkar inte bli lack på något så otroligt löjligt som det här. Jävla pmsäckel. En sak är säker, jag tvivlar på att jag kommer att tippa fotbollsVM nästa år.
 
Facebook, bloggar, instagram. Vidrigt.
Ändå använder jag samtliga sociala medier själv men jag funderar fan på att lägga ned. Jag är så less på att konstant behöva se och äcklas av folks extrema bekräftelsebehov, det är så tragiskt och vidrigt att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Tragiska människor som konstant behöver hävda sig och få uppmärksamhet på de mest vidriga sätt, fyfan säger jag bara. Det värsta är ju nästan att de faktiskt får uppmärksamheten de ber om och att folk som inte låter sitt bekräftelsebehov ta över lätt glöms bort. USCH. Jag är less på att se alla som skryter om sina utlandsresor och förhållanden och alla "lyxiga" och coola saker de har och upplever och gör allt för att verka ha det perfekta livet. Vidrigt. Skulle nästan tro att det delvis är människor som har behovet av att bete sig på det här sättet som INTE har det perfekta livet. Skulle de ha det skulle de knappast ha ett behov av att försöka övertyga andra om det. Antagligen är det egentligen mest synd om dessa människor men ändå stör jag mig. Som fan. Har man inte exempelvis facebook idag blir man ju tyvärr totalt avskärmad från verkligheten, det är synd att ens försök till att inte vara helt socialt avskärmad automatiskt också innebär att man får stå ut med att se all den här skiten. Min egen facebooksida har jag slutat uppdatera sedan länge och nu överväger jag att lägga ned instagram också. Jag lägger mest upp bilder där för att jag inte har någon annanstans att lägga upp mina bilder då blogg.se-appen inte fungerar, jag tycker nämligen att det är hemskt kul att fota och redigera och vill gärna ha mina bilder samlade någonstans. Allra helst här på bloggen men det verkar ju vara helt jävla omöjligt att få till just nu så då får det bli instagram i brist på annat. Hur som helst är jag rädd för att bli en sådan där jobbig person jag nu beskriver i och med att jag faktiskt använder skiten, det är säkert jävligt lätt att falla dit. Usch. Jag hatar verkligen dagens samhälle, på riktigt, jag skulle hemskt gärna velat leva under ett annat århundrade eller åtminstone under ett annat årtionde innan allt vad datorer och internet heter fanns. Jag längtar inte bara bort till andra miljöer dagligen utan även till andra tider. "I was born too late", helt enkelt.

Kommentarer
Postat av: Lägg ner

Jag tycker då att dina åsikter har en viss dubbelmoral i sig. Jag citerar: "Tragiska människor som konstant behöver hävda sig och få uppmärksamhet."
Är det inte precis vad du gör just nu?
Du sitter och skriver och klagar på att andra lägger upp bilder osv på facebook, bloggar, instagram..men du gör exakt samma sak. Snacka om dubbelmoral. Vart kommer detta behov av att klaga på samhället ifrån? Kanske är det så att du känner dig lite ensam på helgkvällarna och du inte hittar något annat att göra som du helt enkelt måste skriva av dig. Lev lite.
Vet du vad jag är trött på? Dig och ditt fula tryne. Gris.

Svar: Du behövde alltså skriva två olika kommentarer med två olika nicknames för att verkligen få fram dina åsikter och ditt hat? Okej. Jag trodde inte att jag kunde tappa mycket mer respekt för en människa men det visade sig just att jag hade fel, my bad. I vilket fall, denna kommentar uttrycker ju i princip samma sak som din andra så mitt svar behöver nog inte utvecklas särskilt mycket. Att jag i mitt inlägg påvisade motsatsen till de "bevis" för den dubbelmoral du påstår att jag har har vi redan kommit fram till. Vidare kan jag i och för sig tillägga att:1. Hade du läst mitt inlägg ordentligt hade du sett att jag som inledning berättade grunden till inlägget, det vill säga mitt behov av att få utlopp för de känslor jag för tillfället bar på. En upptäckt av detta hade sparat dig den energi som krävdes för att komma fram till den felaktiga och ogrundade teorin "kanske är det så att du känner dig lite ensam på helgkvällarna och du inte hittar något annat att göra som du helt enkelt måste skriva av dig".
2. Att du inte bara ogillar utan som uttryckt faktiskt till och med är "trött" på mig tolkar jag som att du är en hängiven följare. Jag har dessutom en utmärkt lösning på detta dilemma - hur vore det om du helt enkelt inte ägnade mer energi åt mig och mitt fula tryne (jag tackar för ännu fler fina komplimanger!)? Ärligt talat är det nog inte svårare än så!
None None

2012-07-10 @ 21:34:52
Postat av: Din hemliga beundrare

Dina åsikter är jävligt trångsynta och ditt tunnelséende får mig att kräkas. En bild/status behöver inte skapas för att imponera på någon annan ditt sär..(tandställningen gjorde fan ingen nytta, råttfan.) Det kan beskriva glädje, lycka, sorg, va som helst.

Din dubbelmoral är skrattretande då du själv lägger upp bilder du själv beskriver vara äckligt som satan din satkärring.

Jag tror att du är avundsjuk på alla ''svin'' som tydligen lever sitt patetiska liv, att du gör detta inlägg (som jag finner extremt roligt) för att avreagera dig själv för att vara riktigt jävla stolt. Men egentligen återspeglar du bara ditt egna liv. Ha en bra dag

Svar: Poängerna i mitt inlägg verkar ju inte gått fram för fem öre märker jag. Istället verkar du gjort en egen liten tolkning samt hittat på och till och med citerat saker jag inte ens uttryckt mig om. Ingenstans skrev jag att en bild eller status enbart skapas för att imponera på någon annan, ingenstans skrev jag att det är "äckligt som satan" att lägga upp bilder, tvärtom använde jag mig själv som exempel för att påvisa motsatsen. Jag citerar det du skrev "Din dubbelmoral är skrattretande då du själv lägger upp bilder du själv beskriver vara äckligt som satan din satkärring" efter att du läst mitt inlägg där jag skrev, jag citerar mig själv "...nu överväger jag att lägga ned instagram också. Jag lägger mest upp bilder där för att jag inte har någon annanstans att lägga upp mina bilder då blogg.se-appen inte fungerar...". 1. Jag har aldrig påstått att det är "äckligt som satan" att lägga upp bilder. 2. Jag har heller aldrig påstått att jag själv inte lägger upp bilder utan belyser tvärtom motsatsen i mitt inlägg bland annat i ovanstående citat. Jag behöver nog inte förklara vad jag tycker om att bygga ett påstående om dubbelmoral på detta. Att en bild kan beskriva känslor är jag fullt medveten om, jag har dessutom kapaciteten till att skilja på sådana typer av bilder och bilder som enbart är till för skryt. Jag är hemskt ledsen att denna kapacitet verkar fattas dig. Vidare är det komiskt att du i din egna tolkning ("jag tror..") i sista stycket citerar "svin" samt skriver "som tydligen lever sitt patetiska liv" då detta är ord och meningar som inte förekom alls i mitt inlägg. Sist men inte minst: om nu samtliga negativa uttryck om folk och deras beteenden kan tolkas som avundsjuka samt återspegling av det egna livet, vilket är precis vad du påstår, tar jag dina lovord som "ditt sär", "råttfan" och "satkärring" som rena komplimanger!P.S Tandställningen gjorde för övrigt stor skillnad, jag kan både tugga, prata och stänga munnen ordentligt nu! Inte trodde du väl att tandställningar är till för estetiska korrektioner? Dags att vakna ur utseendefixeringen kanske, mitt nya hollywood-smile är bara en liten bonus!
None None

2012-07-11 @ 22:08:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0