Sjuk x2 - söndagsångest x1000

Jag är sjuk. Inte bara i huvudet utan fysiskt. En vidrig förkylning har tagit över mig de senaste dagarna och det skulle inte förvåna mig om det är ett tecken på att jag håller på att bryta ihop igen. Min kropp brukar säga ifrån både under större och mindre "ihopbrytningar" och i och med all stress och press jag känner just nu är det mycket möjligt att förkylningen beror på det. Igårkväll mådde jag så dåligt både fysiskt och psykiskt att jag trodde att jag skulle gå under på riktigt. Ångest. Andnöd. Sprängande huvudvärk. Panik, och så vidare. Ensam var jag också till råga på allt. Ihopbrytningen närmar sig känns det som och jag vet inte vad jag ska göra för att förhindra det.. när jag tar sommarlov på tisdag kommer skolstressen att avlösas av stress inför körkortet och allt som har med det att göra samt en massa andra saker som sommarlovet innebär. Vad fan gör man. Jag kan inte bara skita i allt, det går inte. Eller gör det det? Tänk om det är det som behövs? Det får inte vara så.

Jag vill gå ut, upptäcka saker, njuta av naturen, ta bilder, uttrycka mina känslor, hävda mig, inte ligga inne och vara sjuk och må skitdåligt. Mår bara ännu sämre psykiskt av att vara sjuk, jag blir så jäkla ynklig. Löjligt, önskar att jag inte var sådan.

Behöver ta tag i årskurs tvås sista uppgift, ett reportage i svenska B. Orkar jag? Jag vet inte. Vill göra kravlösa saker. Låt mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0