Take me away

Dagdrömmar. Flera gånger om dagen drömmer jag mig bort till andra platser, olika miljöer jag gärna vill befinna mig i och uppleva. Jag tittar på resor, bilder, skapar egna bilder och upplevelser i huvudet. Det bedövar min längtan för stunden men snart kommer min fantasi inte att räcka till längre. Det är då alla böcker kommer in i bilden, det är då jag begraver mig själv i bok efter bok, i miljö efter miljö och lever mig in så pass att jag nästan tror att jag förflyttat mig till en annan plats för en liten stund. Även detta bedövar min längtan för stunden, det bedövar nästan helt medan jag fortfarande är inne i boken men så fort jag vänder dess sista blad blir alltihop nästan ännu värre. Plötsligt vet jag knappt vart jag är och vill ofta gå tillbaka i boken för att få fortsätta befinna mig i den nya miljö jag målat upp medan jag läst. Jag behöver komma bort. Jag behöver se världen. Jag behöver se allt det vackra i världen för att åtminstone i någon bemärkelse finna den uthärdlig och okej att leva i.
 
Här följer bilder på några miljöer jag inspireras av. Samtliga bilder är enligt uppgift tagna på Island, huruvida det stämmer eller inte kan jag inte uttala mig om med hundra procents säkerhet. Island är i vilket fall i största allmänhet en stor inspirationskälla för mig just nu. Jag fascineras av både miljön och språket, dessutom läser jag för tillfället böcker av en isländsk författare samt lyssnar en del på ett isländskt band som gör mycket låtar på isländska. Inspiration, inspiration...
 
'




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0